Jak wybrać dobrą powierzchnię biurową?
Właściciele firm są coraz bardziej świadomi konieczności zapewniania komfortowych warunków swoim pracownikom. Dlatego rynek powierzchni biurowych dynamicznie się rozwija, a deweloperzy budynków biurowych implementują atrakcyjne rozwiązania, które mają na celu stworzenie przyjemnego miejsca do realizacji czynności zawodowych. Powierzchnia powierzchni jednak nie jest równa, dlatego warto przy wyborze siedziby firmy wziąć pod uwagę kilka aspektów. Jakich? O tym piszemy, właśnie w poniższym artykule
Lokalizacja budynku biurowego
Wybierając powierzchnię biurową, należy się kierować przede wszystkim lokalizacją. Powinna być dobrana do potrzeb firmy. Potrzeby oczywiście są różne, dlatego jedna firma będzie chciała utworzyć siedzibę blisko dworca kolejowego i centrum miasta a inna na obrzeżach, przy których znajdują się główne arterie komunikacyjne miasta. Obecnie najczęściej właściciele firm szukają lokalizacji w dobrym dzielnicach biznesowych, w których jest dostęp do usług. Sklep biurowy, sklep spożywczy, restauracja, poczta czy bank – to usługi, które warto mieć blisko miejsca pracy. Pracownik doceni takie udogodnienia. W praktyce pracownik będzie mógł w czasie pracy urwać się i załatwić prywatną sprawę. Omawiając kwestię lokalizacji, nie można zapominać o parkingu. Możliwość dojazdu swoich samochodem do pracy to również cenne udogodnienie. Oczywiście na rynku nieruchomości promuje się rozwiązania ekologiczne, zachęcając do alternatywnych rodzajów transportu tj. rower czy komunikacja miejska, jednak pracownik koniec końców powinien mieć wybór.
Standard budynku biurowego
Jeśli zależy nam na komfortowej pracy, budynek musi oferować przede wszystkim wysokojakościowy standard. Biurowiec mający więcej niż 4 kondygnacje powinien być wyposażony w windę, a także system kontroli. Jako właściciel firmy zastanów się, jakie wyposażenie będzie odpowiednie, tak aby czynności zawodowe pracowników były realizowane w sposób efektywny, a zarazem komfortowy. Gdzie znaleźć dobre biura do wynajęcia? Szczecin to miasto, które może się pochwalić nowoczesnymi biurowcami.
Infrastruktura wokół budynku biurowego
Istotną kwestią jest dobra infrastruktura teleinformatyczna. Oprócz tego warto sprawdzić, czy potencjalnym budynku, w którym chcemy wynająć powierzchnię, jest ochrona w recepcji, a także bramki kontrolne. Dla pracowników bardziej aktywnych fizycznie z pewnością spodoba się pomysł dostępu do stojaków rowerowych, a także punktu naprawy rowerów. Nie można także zapominać o osobach niepełnosprawnych, które powinny mieć możliwość wejścia, dzięki odpowiednio szerokim przejściom i rampie.