O czym trzeba wiedzieć, wynajmując przestrzeń biurową?

O czym trzeba wiedzieć, wynajmując przestrzeń biurową?

Tworząc firmę, każdy przedsiębiorca musi wskazać adres funkcjonowania działalności. Jaką powierzchnię biurową najlepiej wybrać? Czym się kierować przy wyborze miejsca do pracy? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.

Potrzeby firmy

Wybór powierzchni biurowej powinien być przemyślany. To wymaga odpowiedniej analizy rynku budynków biurowych. W pierwszej kolejności należy zdefiniować potrzeby firmy, a także swoich pracowników, którzy głównie będą korzystać z tej przestrzeni. Warto także wziąć pod uwagę to, że obecnie miejsce pracy jest także źródłem integracji i rozrywki. Wstępne przemyślenia i wnioski są najważniejsze, ponieważ pozwalają nadać znaczenie pewnym kwestiom w kontekście poszukiwania powierzchni biurowej.

Wśród istotnych aspektów, które trzeba wziąć pod uwagę, jest liczba pracowników. Biura do wynajęcia (Szczecin, Warszawa, Poznań itp.) musi być dopasowane metrażem, a także umożliwiać odpowiedni dostęp do mediów i nowoczesnych technologii. We współczesnych czasach niezwykłe znaczenie mają czynniki tj. lokalizacja, dostęp do komunikacji miejskiej, parking dla pracowników i klientów i dostęp do dodatkowych usług. Każdy aspekt powinien być rozważany osobno, aby wnioski były racjonalne i trafne.

Specyfika działalności firmy

Branżowe rankingi budynków biurowych wskazują, że przy wybieraniu powierzchni biurowej najważniejsza jest lokalizacja. Jednak nie chodzi o to, aby siedziba firmy znajdowała się na prestiżowej ulicy w centrum dużego miasta. Lokalizacja powinna być dopasowana przede wszystkim do specyfiki działalności gospodarczej. Jeśli wiemy, że większość pracowników dojeżdża publicznym transportem do pracy, warto wybrać lokalizację biura blisko głównych arterii komunikacyjnych. Coraz więcej właścicieli firm decyduje się na wynajęcie powierzchni w kompleksach handlowo-usługowych. Oprócz przestrzeni biurowej takie rozwiązanie zapewnia także dostęp do innych usług, z których pracownicy mogą korzystać w ciągu pracy. W dużych miastach powstają już dzielnice biznesowe. Warto rozważyć taki obszar, ponieważ biznesowy klimat sprzyja efektywności i renomie.

Jakie biur najlepiej wynająć?

Deweloperzy sektora biurowego oferują zarówno urządzone biura, jak i same przestrzenie biurowe bez sprzętu. Pierwsza opcja umożliwia już wprowadzenie się najemcy do pełnej aranżacji. Biurka, sprzęt elektroniczny, a także tzw. biała armatura w kuchni jest już zapewniona. Druga opcja natomiast daje większą swobodę, jednak to wymusza konieczność dokupowania wyposażenia i niezbędnego sprzętu do wykonywania czynności zawodowych.